Terapia dysleksji, dysortografii i dysgrafii – zajęcia zindywidualizowane, prowadzone przy wykorzystaniu profesjonalnych programów do terapii, w tym również Eduterapeutica dla kl. 1-3 oraz 4-8 szkoły podstawowej. Pracujemy metodą małych kroków, systematyczności, stopniowania trudności i życzliwości, wykorzystując mocne strony dziecka.
Dla kogo:
- dla dzieci z klas 1-3 szkoły podstawowej – z grupy tak zwanego ryzyka dysleksji oraz z klas 4-8 szkoły podstawowej ze stwierdzoną dysleksją, dysgrafią lub dysortografią;
- z zaburzeniami czytania (wolne tempo, niechęć, błędy, słabe rozumienie czytanego tekstu);
- z problemami w pisaniu (liczne błędy ortograficzne, mimo znajomości zasad, szybka męczliwość, trudności z budowaniem wypowiedzi pisemnych, niestaranne pismo);
- z zachwianą orientacją (mylenie kierunków i punktów odniesienia na mapie, kłopoty z zapamiętywaniem dat i chronologii wydarzeń, z wyszukiwaniem informacji w słownikach, trudności z nauką przedmiotów powiązanych treściowo np. biologia, chemia, fizyka);
- z kłopotami w nauce matematyki (mylenie znaków matematycznych, kolejności cyfr w liczbach, trudności z odczytywaniem danych z wykresów lub tabel, mało staranne rysunki figur geometrycznych i wykresów);
- ze słabą reakcją na bodźce ( nadwrażliwością na bodźce słuchowe, trudnością ze zrozumieniem mowy w szumie, hałasie, wyraźną nadruchliwością, nadwrażliwością na bodźce wzrokowe;
- nie lubiących wypełniać formularzy;
- często przejęzyczających się;
- zapominających o ważnych terminach, spotkaniach, obowiązkach;
- z trudnościami w nauce jazdy na rowerze, rolkach, łyżwach, nartach).*
Mocne strony ucznia z dysleksją:
- zdolności lub talent artystyczny;
- twórcze, krytyczne i kreatywne myślenie;
- innowacyjność i wyobraźnia;
- intuicja i umiejętność szybkiego wyciągania wniosków;
- zdolności werbalne;
- konstruowanie trójwymiarowych obrazów;
- wyczucie kolorów.*
* EiSystem rozwiązania dla edukacji, Specjalne potrzeby edukacyjne, Poznań 2019
