Specjaliści
mgr Roksana Cegłowska – psycholog oraz trener TUS dla dzieci i osób dorosłych oraz dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest również certyfikowanym terapeutą integracji sensorycznej oraz edukatorem seksualnym. Obecnie kończy studia o kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera.
Obecnie spełnia się jako psycholog przedszkolny, trener TUS oraz certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej.
Praca z dziećmi pozwala p. Roksanie wykazywać się kreatywnością i zaangażowaniem. Każdy nawet najmniejszy sukces osiągnięty przez podopiecznych daje je motywację do dalszej pracy.
-
mgr Anna Kruszyńska – pedagog, terapeutka i animatorka kultury, która od lat z zaangażowaniem wspiera rozwój dzieci, zarówno w sferze edukacyjnej, jak i emocjonalnej.
Ukończyła studia magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności terapia pedagogiczna z socjoterapią. Jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, terapeutką pedagogiczną oraz certyfikowaną terapeutką integracji sensorycznej. Na co dzień pracuje z dziećmi, w tym z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, pomagając im przezwyciężać trudności i rozwijać ich mocne strony. Posiada również doświadczenie jako nauczyciel wspomagający w przedszkolu, co pozwala jej jeszcze lepiej rozumieć potrzeby najmłodszych.Z pasji jest animatorką kultury oraz organizatorką wydarzeń artystycznych dla dzieci i młodzieży. Wierzy, że kontakt ze sztuką i kreatywną aktywnością wspiera rozwój społeczny, emocjonalny i poznawczy, a także buduje pewność siebie u młodych ludzi.
Wybrane kursy i szkolenia:
-
Kurs Integracji Sensorycznej wg Jean Ayres – 3-modułowe szkolenie (210 godzin teorii i praktyki) w Stowarzyszeniu Terapeutów Neurorozwojowych; kwalifikacje do diagnozy, planowania i prowadzenia terapii SI (nr cert. 068)
-
Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – diagnoza i terapia ręki
-
Diagnoza – terapia – masaż (Procentrum)
-
Integracja sensoryczna jako metoda pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Centrum Rozwoju Personalnego)
Anna Kruszyńska łączy w swojej pracy wiedzę, doświadczenie i ciepło w relacji z dzieckiem. Jej celem jest nie tylko wspieranie rozwoju umiejętności, ale też wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i wiary we własne możliwości u każdego małego pacjenta.
-
mgr Ewelina Smukała – nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego z sześcioletnim doświadczeniem, nauczyciel współorganizujący proces kształcenia, certyfikowana terapeutka integracji sensorycznej.
KWALIFIKACJE I KURSY
Pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju – studia magisterskie; ATENEUM Szkoła Wyższa w Gdańsku
Pedagogika Przedszkolna i wczesnoszkolna – studia podyplomowe, ATENEUM Szkoła Wyższa w Gdańsku
Kurs I, II , III stopnia na Terapeutę Integracji Sensorycznej w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego ODITIS
Metoda Dobrego Startu – sesja teoretyczna i praktyczna
Odimienna Metoda Nauki Czytania Według Koncepcji Dr Ireny Majchrzak
Praktyczne wykorzystanie pedagogiki freblowskiej w edukacji przedszkolnej
Edukacja matematyczne dzieci w wieku przedszkolnym według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk Kolczyńskiej część I i II
mgr Ewa Makowska – jest psychologiem, psychotraumatologiem, terapeutką, pedagogiem i coachem. Od około 30 lat zajmuje się tematyką psychologii klinicznej, pedagogiki społecznej, komunikacji interpersonalnej, neurolingwistycznego programowania (NLP) oraz coachingu.
Praca jest jej pasją, radością i wielkim wyzwaniem. Pani Ewa swoje doświadczenie i wiedzę chce przekazać innym, pomagając im odnaleźć drogę do samego siebie.
Pracuje z osobami w kryzysie psychicznym, z osobami doświadczającymi depresji, bezsenności, zaburzeń lękowych, żałoby, straty; wspiera osoby w sytuacjach okołorozwodowych. Zaprasza do siebie także osoby, których celem jest samorozwój, poprawa samooceny czy relacji z innymi. P. Ewa w swojej pracy skupia się przede wszystkim na potrzebach oraz indywidualnych zasobach, które posiada każdy człowiek.
Pracuje w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, wykorzystuje elementy terapii koherencji, poznawczo-behawioralnej oraz systemowej.
Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązanych.
tel. 728-484-960
mgr Maria Nowaczyk
Od 13 lat pracuje czynnie w zawodzie fizjoterapeuty z osobami dorosłymi, młodzieżą oraz dziećmi. W ostatnich latach p. Maria głównie zajmuje się niemowlakami oraz najmniejszymi dziećmi. Swoje dotychczasowe doświadczenie zdobywała w przychodniach rehabilitacyjnych oraz ośrodkach wczesnej interwencji. W swojej pracy pokazuje ogromną empatię oraz indywidualne podejście do pacjenta.
Maria aktualnie realizuje kurs szkoleniowy z metody Vojty – skierowanej między innymi do pacjentów:
- z opóźnieniem i zaburzeniami rozwoju psychoruchowego
- z uszkodzeniami ortopedycznymi (dysplazją stawów biodrowych, okołoporodowym uszkodzeniem splotu ramiennego, stopą końsko – szpotawą)
- z zaburzeniami oddychania, połykania i żucia
- z asymetrią ułożenia ciała
- ze schorzeniami neurologicznymi (mózgowym porażeniem dziecięcym, przepukliną oponowo – rdzeniową, wodogłowiem)
- z problemem kręczu szyi
- z Zespołem Downa i innymi zespołami wiotkimi
Prywatnie p. Maria jest wspierającą mamą dwójki dzieci. W wolnym czasie uwielbia wyjeżdżać na wycieczki, podróżować oraz wysłuchać „dobrego” koncertu.
mgr Alina Grabowska
Pani Alina jest psychologiem dzieci i dorosłych, trenerem umiejętności społecznych (TUS) oraz terapeutą zajęciowym. Aktualnie rozpoczęła także kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Z zaangażowaniem i empatią służy wsparciem rodzicom i dzieciom, którzy borykają się z trudnościami emocjonalnymi, problemami zachowania oraz wyzwaniami relacyjnymi w rodzinie i otoczeniu społecznym. Jej podejście terapeutyczne opiera się na holistycznym spojrzeniu na jednostkę, uwzględniając aspekty zdrowia fizycznego, indywidualne cechy oraz kontekst rodzinny. Elastycznie dostosowuje propozycje rozwiązań, starając się indywidualnie odpowiadać na potrzeby każdego pacjenta. Posiadając rozległe doświadczenie w pracy terapeutycznej, pani Alina wspierała osoby w różnym wieku i z różnorodnymi wyzwaniami, w tym z zaburzeniami psychicznymi, przeciążeniem stresem, chorobami somatycznymi, zaburzeniami poznawczymi oraz neurologicznymi. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała podczas stażu w szpitalu psychiatrycznym, pracy w domu pomocy społecznej, dziennym domu opieki, przedszkolu terapeutycznym, szkole podstawowej. Ostatnio jej praktyka skupiła się na specjalistycznej pomocy dzieciom ze spektrum autyzmu, ADHD, zaburzeniami lękowymi oraz trudnościami w relacjach rówieśniczych i rodzinnych.
Prywatnie jest mamą, pasjonatką jogi i wypraw w Bieszczady.
mgr Magdalena Bzowska
mgr Grażyna Pawłowicz – logopeda, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog oraz nauczyciel wczesnej edukacji z ponad 30-letnim doświadczeniem. Od wielu lat organizuje i prowadzi kształcenie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jako wicedyrektor szkoły inicjuje i koordynuje liczne działania na rzecz dzieci z dysleksją i ryzykiem dysleksji, współpracując m.in. z Polskim Towarzystwem Dysleksji w ramach programu Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją. Pracując w klasach integracyjnych, wspiera uczniów z niepełnosprawnościami, propagując ideę integracji społecznej.
W pracy terapeutycznej wykorzystuje m.in. elementy Metody Krakowskiej (w tym sekwencyjno-symultaniczną naukę czytania), metodę sylabową oraz Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz. Prowadzi terapię dzieci z trudnościami w zakresie funkcji poznawczych, percepcyjno-motorycznych, czytania i pisania, mowy oraz komunikacji językowej. Nieustannie rozwija swój warsztat, uczestnicząc w licznych kursach i szkoleniach, poszukując skutecznych i nowatorskich rozwiązań w profilaktyce i terapii.
Posiada szerokie kwalifikacje, obejmujące m.in.: logopedię i neurologopedię (studia podyplomowe na Uniwersytecie Gdańskim), pedagogikę specjalną w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, terapię pedagogiczną, zarządzanie oświatą oraz pedagogikę wczesnej edukacji.
Jest certyfikowaną użytkowniczką Karty Oceny Logopedycznej Dziecka (KOLD), KOJD – AFA oraz absolwentką licznych cykli szkoleń logopedycznych, m.in. z zakresu terapii miofunkcjonalnej, neurorehabilitacji w pracy logopedy, masażu logopedycznego, elektrostymulacji wspomagającej terapię mięśniowo-czynnościową, pracy z napięciem mięśniowym, terapii wad wymowy w ujęciu SMURF i FTM czy kinesiotapingu logopedycznego.
Prywatnie jest mamą dwóch dorosłych synów, pasjonatką brainologii, miłośniczką podróży i jazdy na rowerze. W pracy z dziećmi wyróżnia ją empatia, cierpliwość i indywidualne podejście, a jej celem jest zawsze skuteczna pomoc połączona z budowaniem poczucia pewności siebie u każdego pacjenta.







