Specjaliści

mgr Roksana Cegłowska – psycholog oraz trener TUS dla dzieci i osób dorosłych oraz dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest również certyfikowanym terapeutą integracji sensorycznej oraz edukatorem seksualnym. Obecnie kończy  studia o kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera.

Obecnie spełnia się jako psycholog przedszkolny, trener TUS oraz certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej.

Praca z dziećmi pozwala p. Roksanie wykazywać się kreatywnością i zaangażowaniem. Każdy nawet najmniejszy sukces osiągnięty przez  podopiecznych daje je motywację do dalszej pracy.

 

 

 

 

mgr Anna Kruszyńska – ukończyła studia magisterskie na kierunku pedagogika w zakresie terapii pedagogicznej z socjoterapią; jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, terapeutką pedagogiczną, czynną terapeutką integracji sensorycznej pracującą z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, pracowała jako nauczyciel wspomagający w przedszkolu.

Z zamiłowania animatorka kultury, organizatorka życia kulturalnego i artystycznego dzieci i młodzieży.

Wybrane kursy i szkolenia:

  • III-modułowy kurs w wymiarze 210 godzin teoretycznych i praktycznych dający kwalifikacje do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii Metodą Integracji Sensorycznej wg Jean Ayres w Stowarzyszeniu Terapeutów Neurorozwojowych (nr certyfikatu 068)
  • Szkolenie Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stonia – szkolenie w zakresie prowadzenia diagnozy i terapii ręki
  • Diagnoza – terapia – masaż – Procentrum
  • kurs – Integracja sensoryczna jako metoda pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – Centrum Rozwoju Personalnego

 

 

 

 

 

 

mgr Ewelina Smukała – nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego z sześcioletnim doświadczeniem, nauczyciel współorganizujący proces kształcenia, certyfikowana terapeutka integracji sensorycznej.

KWALIFIKACJE I KURSY
 Pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju – studia magisterskie; ATENEUM Szkoła Wyższa w Gdańsku
 Pedagogika Przedszkolna i wczesnoszkolna – studia podyplomowe, ATENEUM Szkoła Wyższa w Gdańsku
 Kurs I, II , III stopnia na Terapeutę Integracji Sensorycznej w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego ODITIS
 Metoda Dobrego Startu – sesja teoretyczna i praktyczna
 Odimienna Metoda Nauki Czytania Według Koncepcji Dr Ireny Majchrzak
 Praktyczne wykorzystanie pedagogiki freblowskiej w edukacji przedszkolnej
 Edukacja matematyczne dzieci w wieku przedszkolnym według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk Kolczyńskiej część I i II

 

 

 

 

mgr Ewa Makowska – jest psychologiem, psychotraumatologiem, terapeutką, pedagogiem i coachem. Od około 30 lat zajmuje się tematyką psychologii klinicznej, pedagogiki społecznej, komunikacji interpersonalnej, neurolingwistycznego programowania (NLP) oraz coachingu.

Praca jest jej pasją, radością i wielkim wyzwaniem. Pani Ewa swoje doświadczenie i wiedzę chce przekazać innym, pomagając im odnaleźć drogę do samego siebie.

Pracuje z osobami w kryzysie psychicznym, z osobami doświadczającymi depresji, bezsenności, zaburzeń lękowych, żałoby, straty; wspiera osoby        w sytuacjach okołorozwodowych. Zaprasza do siebie także osoby, których celem jest samorozwój, poprawa samooceny czy relacji z innymi. P. Ewa w swojej pracy skupia się przede wszystkim na potrzebach oraz indywidualnych zasobach, które posiada każdy człowiek.

Pracuje w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, wykorzystuje elementy terapii koherencji,  poznawczo-behawioralnej oraz systemowej.

Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązanych.

tel. 728-484-960

 

 

mgr Maria Nowaczyk 

Od 13 lat pracuje czynnie w zawodzie fizjoterapeuty z osobami dorosłymi, młodzieżą oraz dziećmi. W ostatnich latach p. Maria głównie zajmuje się niemowlakami oraz najmniejszymi dziećmi. Swoje dotychczasowe doświadczenie zdobywała w przychodniach rehabilitacyjnych oraz ośrodkach wczesnej interwencji.  W swojej pracy pokazuje ogromną empatię                oraz indywidualne podejście do pacjenta.

Maria aktualnie realizuje kurs szkoleniowy z metody Vojty – skierowanej między innymi do pacjentów:

  • z opóźnieniem i zaburzeniami rozwoju psychoruchowego
  • z uszkodzeniami ortopedycznymi (dysplazją stawów biodrowych, okołoporodowym uszkodzeniem splotu ramiennego, stopą końsko – szpotawą)
  • z zaburzeniami oddychania, połykania i żucia
  • z asymetrią ułożenia ciała
  • ze schorzeniami neurologicznymi (mózgowym porażeniem dziecięcym, przepukliną oponowo – rdzeniową, wodogłowiem)
  • z problemem kręczu szyi
  • z Zespołem Downa i innymi zespołami wiotkimi

Prywatnie p. Maria jest wspierającą mamą dwójki dzieci. W wolnym czasie uwielbia wyjeżdżać na wycieczki, podróżować oraz wysłuchać „dobrego” koncertu.

 

mgr Alina Grabowska

Pani Alina jest psychologiem dzieci i dorosłych, trenerem umiejętności społecznych (TUS) oraz terapeutą zajęciowym. Aktualnie rozpoczęła także kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Z  zaangażowaniem i empatią służy wsparciem rodzicom i dzieciom, którzy borykają się z trudnościami emocjonalnymi, problemami zachowania oraz wyzwaniami relacyjnymi w rodzinie i otoczeniu społecznym. Jej podejście terapeutyczne opiera się na holistycznym spojrzeniu na jednostkę, uwzględniając aspekty zdrowia fizycznego, indywidualne cechy oraz kontekst rodzinny.  Elastycznie dostosowuje propozycje rozwiązań, starając się indywidualnie odpowiadać na potrzeby każdego pacjenta. Posiadając rozległe doświadczenie w pracy terapeutycznej, pani Alina wspierała osoby w różnym wieku i z różnorodnymi wyzwaniami, w tym z zaburzeniami psychicznymi, przeciążeniem stresem, chorobami somatycznymi, zaburzeniami poznawczymi oraz neurologicznymi.  Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała podczas stażu w szpitalu psychiatrycznym, pracy w domu pomocy społecznej, dziennym domu opieki, przedszkolu terapeutycznym, szkole podstawowej. Ostatnio jej praktyka skupiła się na specjalistycznej pomocy dzieciom ze spektrum autyzmu, ADHD, zaburzeniami lękowymi oraz trudnościami w relacjach rówieśniczych i rodzinnych.

Prywatnie jest mamą, pasjonatką jogi i wypraw w Bieszczady.

 

mgr Magdalena Przytuła – pedagog z ponad 25 letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, terapeuta pedagogiczny, socjoterapeuta, trener treningu umiejętności społecznych oraz trener TUS osób z autyzmem i zespołem Aspergera

Praca z dziećmi i młodzieżą jest jej pasją, niekończącą się przygodą i dawką pozytywnej energii.

Pani Magdalena od wielu lat organizuje i prowadzi kształcenie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pełniąc funkcję pedagoga szkolnego inicjuje  i koordynuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole ponadpodstawowej.  Jej podejście do pracy cechuje duże zaangażowanie i empatia.

WYBRANE DYPLOMY, KURSY I SZKOLENIA

  • Studia Podyplomowe w zakresie Terapii Pedagogicznej Wyższa Szkoła Społeczno- Ekonomiczna w Gdańsku
  • Studia Podyplomowe w zakresie Socjoterapii i resocjalizacji Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowi w Bydgoszczy
  • Kurs „Trener TUS stopień `1” NPDN Studio Psychologiczne w Gdyni
  • Kurs „Trener TUS osób z autyzmem i zespołem Aspergera” stopień 2 NPDN Studio Psychologiczne w Gdyni
  • 220 godzinne szkolenie „Akademia Trenera” SkillsGarden
  • 40-godzinny kurs: „Praca terapuetyczno-edukacyjna z dziećmi w starszym wieku szkolnym    i młodzieżą” Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
  • 40-godzinny kurs: „Praca korekcyjno-kompensacyjna dla dzieci z dysleksją rozwojową w edukacji początkowej” Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
  • 60-godzinny kurs przygotowujący do realizacji programu profilaktyczno-wychowawczego „Spójrz inaczej”
  • Szkolenie  “Zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Metody pracy z dzieckiem z ADHD oraz opozycyjno-buntowniczymi zaburzeniami zachowania” Pomorskie Centrum Edukacyjno –Teraputyczne w Gdańsku

mgr Grażyna Pawłowicz logopeda, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, nauczyciel wczesnej edukacji z ponad 30 letnim doświadczeniem. Pani Grażyna od wielu lat organizuje i prowadzi kształcenie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pełniąc funkcję wicedyrektora szkoły inicjuje i koordynuje szereg akcji skierowanych wobec uczniów z dysleksją oraz ryzykiem dysleksji organizowanych we współpracy z Polskim Towarzystwem Dysleksji m.in. w ramach programu Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją. Pracując w klasach integracyjnych wspiera i organizuje kształcenie uczniów z niepełnosprawnościami, propagując ideę integracji społecznej. W swojej pracy pedagogicznej wykorzystuje elementy Metody Krakowskiej, w tym sekwencyjno – symultaniczną naukę czytania, a także sylabową metodę czytania oraz Metodę Dobrego Startu prof.dr hab. Marty Bogdanowicz. Pracując z dziećmi wykazującymi trudności w zakresie funkcji poznawczych, percepcyjno – motorycznych, czytania i pisania, mowy i komunikacji językowej nieustannie doskonali swój warsztat pracy, poszukując nowych rozwiązań dotyczących profilaktyki i skutecznej terapii. Prywatnie mama dwójki wspaniałych synów, pasjonatka brainologii, miłośniczka podróży i jazdy na rowerze.

Kwalifikacje

  • Neurologopedia – studia podyplomowe Uniwersytet Gdański – w trakcie
  • Logopedia – studia podyplomowe Uniwersytet Gdański 
  • Pedagogika specjalna w zakresie Edukacji i Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną – studia podyplomowe Elbląska Uczelnia Humanistyczno – Ekonomiczna
  • Zarządzanie oświatą – studia podyplomowe Elbląska Uczelnia Humanistyczno – Ekonomiczna
  • Terapia Pedagogiczna – kurs kwalifikacyjny Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
  • Pedagogika w zakresie pedagogiki wczesnej edukacji – jednolite studia magisterskie Uniwersytet Gdański

Certyfikaty

  • KOLD – uprawnienia do wykorzystywania narzędzia Karty Oceny Logopedycznej Dziecka testu służącego do oceny najważniejszych obszarów mowy dziecka w wieku od 1 miesiąca życia do 9 roku życia
  • Cykl Szkoleń Metody Krakowskiej – Centrum Metody Krakowskiej 
  • Cykle szkoleń logopedycznych:
  • Opóźniony rozwój mowy – diagnoza i różnicowanie innych zaburzeń mowy
  • Neurorehabilitacja w pracy logopedy – diagnoza i postępowanie w zaburzeniach napięcia mięśniowego
  • Masaż logopedyczny w praktyce logopedycznej
  • Wędzidełka – frenulektomia, frenulotomia, frenoplastyka
  • Ankyloglosja praktycznie – stymulacja przed i po zabiegu
  • Obniżone i wzmożone napięcie mięśniowe ich wpływ na pracę narządów artykulacyjnych, wad wymowy
  • Ćwiczenia budowania prawidłowego napięcia mięśniowego w terapii logopedycznej
  • Terapia mięśniowa strefy orofacjalnej
  • Terapia opóźnionego rozwoju mowy
  • Sygmatyzm międzyzębowy, boczny, dorsalny. Skuteczny plan terapii z wykorzystaniem elementów terapii miofunkcjonalnej
  • Elektrostymulacja – innowacyjny program z treningiem miofunkcjonalnym wspierający pacjentów z zaburzeniami mięśniowo – czynnościowymi – Wrocław VI 2024 r.
  • Terapia miofunkcjonalna I i II stopień – Wrocław VI 2024 r.
  • Diagnoza i terapia wad wymowy w ujęciu SMURF i FTM – Strategicznej metody Usprawniania Realizacji Fonemów – Gdańsk VII 2024
  • Kinesiotaping logopedyczny – Gdańsk X 2024 r.